تفاوت صافکاری معمولی و PDR
صافکاری ماشین مهم ترین دغدغه صاحبین ماشین ها می باشد. در ادامه این مقاله به تفاوت صافکاری معمولی و PDR می پردازیم.
صافکاری
روش کار صافکاری با دستگاه به این صورت می باشد که : ابتدا صافکار باید کلاهک مکنده صافکاری خودرو را به درستی در جای مناسب خودرو قرار بدهد.
تنظیم کلاهک در قسمت صحیح بدنه خودرو ، اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما باید نتظیم آن به درستی صورت بگیرد. پس از قرار دادن کلاهک دستگاه مکنده صافکاری خودرو ، بخش فرو رفته را با ایجاد خلاء به بیرون می کشد و وضعیت آن به نحوی بهبود پیدا می کند و صاف می شود.
صافکار به کمک چکش و ابزار صافکاری به صاف کردن نهایی بخش معیوب خودرو می پردازد. اگر در این مرحله آسیب به شکلی باشد که خطر خرد شدن رنگ بدنه ایجاد شود ، نیاز به استفاده از ابزاری برای حفظ رنگ خواهد بود.
اما اگر صافکار موفق به حفظ رنگ نشود و در نهایت با خرد شدن و ریزش رنگ خودرو مواجه شویم ناچار همان قسمت از بدنه خودرو رنگ خواهد شد که این تفاوت صافکاری معمولی و PDR می تواند باشد.
صافکاری با دستگاه مکنده ، به تخصص خاصی نیاز دارد و سپردن آن به صافکارهایی که از تجربه لازمی برای این کار برخوردار نیستند ، نتیجه ناخوشایندی خواهد داشت و یکی از تفاوت صافکاری معمولی و PDR می باشد.
با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این روش صافکاری با دستگاه و میزان مهارت مورد نیاز صافکار، قیمت بالاتری در مقایسه با سایر روش های صافکاری و تعمیر بدنه خودرو دارند. چنین روشی را برای خودرو های گران قیمت یا قر شدگی های وخیم بدنه خودرو ، به کار می گیرند.
در کارشناسی خودرو صافکاری بی کیفیت باعث کاهش قیمت خواد شد ، اما صافکاری pdr و صافکاری با دستگاه با کیفیت بالا توسط تیم مجرب انجام می شود باعث کاهش قیمت نمی شود .
صافکاری PDR
در زمانی که بدنه خودر دچار آسیب و رنگ بری شده باشد ، صافکار و نقاش حرفه ای آن را به وضعیت اولیه باز می گرداند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با شناخت ابزار موجود می توان به نتایج خیلی بهتری دست پیدا کرد.
یک فرآیند نسبتا جدید که باعث از بین رفتن گودی های جزئی و آسیب های ناشی از برخورد تگرگ به بدنه اتومبیل می شود را PDR می نامند که به معنی تعمیر تو رفتگی بدنه خودرو می باشد.
این روش بسیار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه در تعمیرات بدنه خودرو می باشد. صافکاری PDR به عنوان صافکاری بدون رنگ شناخته می شود و یکی از تفاوت صافکاری معمولی و PDR می باشد.
این نوع از صافکاری روشی است که در آن با دقت بسیار بالای اپراتور از ریزش رنگ بدنه خودرو جلوگیری می شود و تا زمانی که رنگ دست نخورده باشد می شود از صافکاری PDR استفاده نمود.
در صافکاری PDR می توان بر روی هر دو صفحه ی آلومینیومی و فولادی نیز استفاده کرد. با به حداقل رساندن استفاده از بتونه بدنه می توان از این روش برای آماده کردن قسمت آسیب دیده برای بتونه کاری مهیا کرد.
از صافکاری PDR برای صافکاری بدون رنگ ، حفره روی درها و گلگیرها ، چین و چروک های جزئی ، تو رفتگی های بزرگ و آسیب بدنه استفاده می شود که این هم یکی از تفاوت صافکاری معمولی و PDR می باشد.
تفاوت صافکاری معمولی و PDR
در بحث تعمیر بدنه خودرو تفاوت صافکاری معمولی و PDR خیلی پیچیده نمی باشد ، دستگاه ساکشن یا مکنده صافکاری ، روی بدنه قر شده و فرو رفته خودرو قرار می گیرد و با به وجود آوردن خلا ، فشار منفی ایجاد می کند و بخش فرو رفته بدنه خودرو را به سمت مخالف خود (یعنی بیرون) می کشاند.
به این صورت فرو رفتگی خودرو ، ترمیم می شود و لایه بدنه به جای خود باز می گردد. با استفاده از روش های دستی صافکاری ، در جهت برگرداندن بخش فرو رفته بدنه ، آثار آن با شدت بیش تری مشخص خواهند شد.
اما دستگاه مکنده صافکاری ، بازگرداندن لایه بدنه به سر جای خود را به شکلی کاملا طبیعی انجام می دهد و وضعیت بسیار شبیه به حالت پیش از ضربه ، خواهد بود و اینجا تفاوت صافکاری معمولی و PDR مشخص می شود.
صافکاری آنلاین ، سایت تخصصی صافکاری بدون رنگ خودرو و صافکاری با دستگاه می باشد که با سابقه درخشان در زمینه صافکاری با دستگاه و تعمیرات ماشین خدمات خود را به تمام دارندگان خودرو ها ارائه می دهد.
هم چنین انواع خدمات خودرویی نظیر صافکاری با دستگاه ، تگرگ زدگی ماشین در این مجموعه ارائه می شود. این مجموعه با استفاده از پرنسل ماهر و مجرب سعی دارد خدمات خود را با کیفیت بیش تر برای مشتریان عزیز ارائه دهد.
در این مجموعه از تجهیزات پیشرفته و متخصین مجرب خودرو استفاده می شود که کاملا آثار تگرگ زدگی ماشین را رفع می کنند. برای اطلاعات بیش تر می توانید به سایت این مجموعه معتبر مراجعه نمائید